2024-ben a legfőbb kerékpáros célkitűzésem az volt, hogy ne adjam alább 15ezer km-nél. Talán a címből is látszódik, hogy ez sikerült, de nézzük egy kicsit a részleteket.
Tavalyi célkitűzések
Jövőre is szeretnék minél több BRM-re eljutni, és új kilométereket gyűjteni Magyarországon.
Ugyan a 300-as és 400-as BRM-re nem tudtam eljutni, de cserébe 7 db 200-asat teljesítettem, amivel aranyfokozatú lovag lettem. 🙂 Az új kilométereket is elsősorban ezeken a túrákony gyűjtöttem, a wandrer.earth szerint 2024-ben 1664 új km-t, így a magyarországi lefedettségem jelenleg így áll: https://wandrer.earth/athletes/50492
Budapest bejárásával jelenleg 56%-on vagyok, egy 10%-ot szeretnék ehhez hozzátenni.
Majdnem 60%-ra sikerült feltornásznom a budapesti lefedettséget is, de ezzel azért nem haladtam úgy, ahogyan terveztem. Ráadásul van egy srác, aki idén nagyon belehúzott: https://wandrer.earth/a/budapest-hungary
Tervben van, hogy az Istria300-on a középtávot is behúzom (a rövid- és hosszútáv már megvan).
Sima liba, ráadásul itt került felavatásra az új bringa (lásd később), részletek itt: Istria300 középtáv, avagy Ride Your Cervélo 🇭🇷
Jövőre Olaszország helyett a francia Alpokba megyünk versenyezni, és úgy tűnik, hogy a Tour de France egy szakaszát is látni fogjuk…
Hát ez is maximálisan szuperül összejött, részletek itt: Marmotte Granfondo Alpes 🇫🇷
És persze egy kicsivel több táv, és szintemelkedés…
A megtett távolság tényleg csak kicsivel nőtt (15000km –> 15151km, +1%), a szint viszont lényegesen nagyobb mértékben (102000m –> 141000m, +38%). Ennek oka is van, amiről szintén egy kicsit később…
Ezen felül 2024-ben a napi szintre mentem rá, és nem a napi max. kilométerekre, így a Marmottéra egy kicsit rápakolva 5750m szint gyűlt össze 1 nap alatt.






A szokásos vonalas grafikon mellé idén készítettem egy automatikusan frissülő verziót is, ahol év közben folyamatosan tudtam viszonyítani, hogy hol járok a tavalyi számokhoz képest.
Tábor
Év elején hirtelen felindultságból kilátogattunk Táborba, ahol a CX világbajnokságot rendezték meg. Sajnos Blanka (akinek talán lehetett volna esélye a holland különítmény ellen) covidos lett, amit leutazáskor tudtunk meg. Ettől függetlenül szurolhattunk magyaroknak, és élőben láthattuk Van der Poel elsöprő fölényét.
Tenerife
Amire előre nem számítottam, az egy 3 hetes edzőtábor Tenerifén. Ez elég nagy löketet adott minden téren, amit megpróbáltam röviden összefoglalni egy másik bejegyzésben.
Marmotte
2024-ben először egy francia granfondóra esett a 40+ csapat választása, ami az évi egy külföldi versenyt illeti. Eddig csak Olaszországban, illetve az Isztrián voltam hasonló versenyeken, úgyhogy bőven tartogatott új tapasztalatokat ez a francia granfondó (marmottegranfondoalpes.com).

Pelso
Idén már negyedszer teljesítettem a híres Balatonkört, a Tour de Pelsot, ahol szerettem volna megdönteni az eddigi legjobb időmet.

Istria300
Felavatásra került az új bicikli és gurul rendesen. Az emelkedők nem lettek lankásabbak, de ezzel a mostani körrel teljes lett a paletta (a két évvel ezelőtti hosszútáv, és a tavalyi rövidtáv után idén a középtávon volt a sor).
https://nagygergely.hu/2024/09/istria300-harom-a-magyar-igazsag/

BRM
Idén 7 db 200-as túrára jutottam el, amivel vastagon aranyfokozatú lovag lettem. 🙂
https://www.brmhungary.hu/hirek/pedalkiraly-kupa-eredmenyek-2024
- 2024.04.20. BRM-200 JavaSOLT 🥈
- 2024.05.04. BRM-200 Rolling Rock 🥇🇭🇷 🇭🇺
- 2024.05.18. BRM-200 Kassa Domával 🥇🍺🍕🇸🇰
- 2024.06.15. BRM-200 Dorogi dolog (9. hely)
- 2024.07.27. BRM-200 Kapos Tour 3.0 (4. idővel)
- 2024.08.31. BRM-200 Siómente (2. bollyal) 🌞🌡️
- 2024.09.14. BRM-200 Szezonzáró Rando Piknik az élmezőnnyel 🌧️💨🥶🥇
Grinta
És amire szintén nem számítottam az az új bicikli, ami még jobban segít majd a jövő évi célok elérésében. Erről külön bejegyzés is született.
Jövő évi célok
És, hogy mi marad jövőre? Hát, amíg még lehet, megpróbálom még egy kicsit feljebb rakni azt a bizonyos lécet, de most már tényleg csak kis lépésekben.
- Jövőre is szeretnék minél több BRM-re eljutni, és új kilométereket gyűjteni Magyarországon. A 200-asok mellett 2025-ben szeretnék a 300-asra, a 400-asra, és a 600-asra is eljutni és persze teljesíteni.
- Budapest bejárásával jelenleg 60%-on vagyok, egy 10%-ot szeretnék ehhez hozzátenni.
- Az új bringa wattmérőjét kihasználva, a wattjaimat is szeretném feljebb srófolni. Egyik célom, hogy az 1000W-os határt, ha egy pillanatra is, de elérjem.
- Jövőre Toszkánába (Gran Fondo Strade Bianche – Ride into the legend), és a Dolomitokba (Sportful Dolomiti Race – Only Real Cyclists) megyünk, itt is szeretnék minél több ikonikus utat bejárni.
- És persze egy kicsivel több táv, és szintemelkedés, ami azért lesz kihívás, mert most nem megyek edzőtáborozni…
Ha idáig elolvastad, akkor azt egyrészt nagyon köszönöm, másrészt elég kitartó vagy ahhoz, hogy jövőre is találkozzunk az országúton! 🙂