Kicsit messzebbről kezdem a történetet, mert elég sokat hezitáltam az indulással.
A verseny előtt másfél héttel volt egy emlékezetes bukás a déli CoffeeRide-on, amibe én is bekerültem. Sajnos szinte mindenki esett, mert nem nagyon lehetett elkerülni. Pusztazámornál valami kamionról lefolyt lötyin csúszott meg a sorban az első ember, és utána kb. 13-an mind oldalra estünk, ahogy próbáltuk kikerülni az előttünk lévőket. A zsír új Giro-s mezem bánta leginkább, az újjánál teljesen kiszakadt. A 40+-os napdrág, viszont remekül vizsgázott, mert nem szakadt ki, és sokat felfogott a horzsolásból. Még ennek ellenére is elég méretes seb keletkezett alatta, ami nagyon nehezen gyógyult be. A napi biciklizések azért nem kerültek veszélybe, de komolyan elgondolkoztam azon, hogy akarok-e indulni egy olyan versenyen, ahol gyakorlatilag garantált a bukás.
A serpenyő másik oldalán pedig az volt, hogy végre versenyen is tudnék 40+-os átlagot menni. Végül ez az érv nyert, úgyhogy beneveztem.
A pálya
A hosszú táv 92km, ahol 7 kvázi sík kört kell megtenni, és a végén a Hilltop borászatnál van egy hegyi befutó (2km-es, átlag 8%-os emelkedőn). A tervem az volt a versenyre, hogy a síkon a mezőnnyel maradni 40 feletti átlaggal, és azt az emelkedőn lehetőleg megtartani, hogy ne menjen 40 alá a végén se.
A felkészüléshez megnéztem pár korábbi Strava activity-t másoktól, és ott találtam rá Ave legutóbbi videójára, ami a legtöbb információt adta.
Bemelegítés, leutazás
Egy ismerősöm vitt le, Doma, ezúton is köszönöm a fuvart! 🙂 Ezen felül olyan szerencsém volt, hogy a verseny tavalyi győztese (Buruczki Szilárd) is velünk utazott le, úgyhogy sok infót szedtem még fel a leutazás során is.
Szilárdnak külön csapata is van (Buruczki Training System), akiket edz, úgyhogy a bemelegítésnél is (és verseny után a levezetésnél is) velük mentem néhány kört.
A verseny
Bemelegítés után indulhatott a verseny. Az első 1-2 km lassú rajt volt, és az első kör kisebb emelkedőjén indult neki a mezőny. Ez annyit tett, hogy 25-ről hirtelen 50-re nőtt a tempó. Rengetegen voltunk (kb. 200-an), és az elején nem volt semmi, ami megrostálta volna a mezőnyt (például egy emelkedő).
Volt bennem para rendesen. Szerettem volna kimaradni a tülekedésekből, és szerettem volna kimaradni a bukásokból is, ami miatt elég hátul helyezkedtem a mezőny szélén, hogy legyen menekülő útvonalam. Emiatt főleg az első 2 körben elég erős kigyorsítások vártak rám a kanyarok után, ahol 50-60-nal kellett a mezőny végére felérni.
A 3. körtől kezdve kicsit kényelmesebbé vált a tempó, de pont emiatt nem nagyon csökkent a főmezőny létszáma.
Aztán következett az utolsó kör, ahol számítottam ugyan arra, hogy lesz egy “kis” tempóemelés, de ennek ellenére nem sokon múlt, hogy leszakadjak. Szerencsére volt 3-4 ember, akikkel együtt sikerült az utolsó 2 kanyarban is felérni a mezőny végére. Ezután már csak egy kanyar várt ránk, ami hegyre fordult fel, úgyhogy gondoltam sikerült megúsznom a versenyt probléma nélkül. Ebben az utolsó egyenesben történt az a bukás, ami rémálmaimban jött csak elő. Az alábbi videón 11:50-nél látható, és az is, hogy utána a susnyásban szépen lekerülöm az emberkupacot. Jobbulást a sérülteknek, állítólag 2-3 embert mentő vitt el az esés után.
Innentől még kb. 8 km volt hátra, és a mezőny eleje lassítás nélkül ment tovább. Miután én innentől nagyjából egyedül tekertem be a célba, így lemondtam a 40-es átlagról, mert egyedül már nem bírtam tartani az addigi sebességet, ráadásul jött a feketeleves, a 8%-os hegyi befutó.
Azért még erőlködtem egy kicsit, de nem tettem bele maxot, mert alig voltak körülöttem, ezért nem sok értelme lett volna. Meglepetésemre a hivatalos időm így is kereken 40 km/h lett (a lassú rajt nélkül), így végülis teljesült az eredeti cél is! 🙂
Strava adatok itt: https://www.strava.com/activities/7597599461
A végén megvártuk még a díjkiosztót, mert Szilárd ugyan most “csak” az 5. lett, de azért a master kategóriát így is megnyerte. Gratula!
Én a hivatalos eredmények szerint a 97. helyen zártam összetettben, kb. 5 perccel elmaradva a győztes időtől. A hobby kategóriában 10. lettem. Részletes eredmények itt.
“2022.08.07 Brigetio országúti mezőnyverseny” bejegyzéshez egy hozzászólás